2006-12-15

Mycket att berätta

Jag har mycket att berätta idag.

Först och främst vill jag berätta att min assistent som jobbar idag är sjuk. Men som tur är har inte pappa några lektioner idag (han är lärare på högstadiet), så han kunde hjälpa mig upp och tvätta mig. Han och jag skall även äta lunch tillsammans. Kommunen kunde tyvärr inte hitta någon som kan komma och hjälpa mig idag. De letar fortfarande efter någon som kan komma till middagen och kvällen. Jag får se hur det blir med det.

Igår kväll pratade jag med min goda vän HD. Hon hade inte fått min present/julklapp än. Jag lämnade in den på Posten i lördags, så den borde ha kommit fram i onsdags, men den kanske kommer fram idag. Vi får hoppas det. Jag är stolt att få annonsera att hon och jag skall starta en podcast på svenska om skrivandets och berättandets process. Väldigt roligt att hon vill vara med. Vi har inte utarbetat några detaljer än. Vi skall talas vid på telefon om det senare.

Hon berättade också att hon kanske skall komma hit och besöka mig någon gång. :-D Jag fick ju aldrig tillfälle att träffa henne när jag var ned till Skåne, så det skulle vara jätteroligt om hon kom hit upp. Hon har aldrig varit i Norrland ens!

Nu skall jag göra inköpslista (pappa skall hjälpa mig att handla) och sen skall jag plugga. Vi ses!

Inga kommentarer: