2006-12-08

ADSL

Jag ringde Telia idag igen. Nu kom jag fram till en trevlig och hjälpsam kvinna (har du märkt det att kvinnor i kundtjänster är generellt avsevärt mycket trevligare och mer hjälpsam än män?) och hon berättade att det kunde ta upp till 10 arbetsdagar för en leverantör att "plocka bort" spärren (den som gör att inte Telia kan lägga upp en beställning). Så hon skulle kontrollera om det går att lägga upp en beställning onsdag den 13:e, så om det går då så får jag mitt älskade bredband den 23:e eller den 24:e. Hoppas det går så bra! Då har det endast tagit 27 dagar att byta bredbandsleverantör... det kallar jag SNABBT! ;-)

Hon på Telia kundtjänst berättade att om jag hade ringt Telia först (alltså innan den 29:e november), så hade det möjligtvis kunnat gå att göra en s k "portering". Alltså att använda samma port i telefonväxeln, fast bara att byta leverantör. Någonting som jag var övertygad om att så skulle förfarandet vara. Men som det är nu måste Bahnhof skicka en tekniker för att återställa porten rent fysiskt, sen skall Telia dit med sin tekniker för att sätta dit samma pryl.

Konstigt...

Inga kommentarer: