2006-12-20

init_func eller init_fuck?

Jag är trött idag. Jag sov dåligt inatt och jag var även tvungen att sova en timme efter lunch. Alldeles nyss fick jag ett bevis på att jag fortfarande var trött när jag skrev ett assemblerprogram i plugget. Jag skulle skriva:

.data
.global init_func
.global loop_func

Men jag skrev:

.data
.global init_fuck
.global loop_fuck

I och för sig spelar det ingen roll om jag skriver init_func eller init_fuck, det är bara en adresspekare, ett alias som pekar till en specifik adress i mikroprocessorns dataminne. Men jag vet inte om läraren skulle tycka om namnen... :)

On another note, nu har jag lagt upp en ny episod till podcasten. Adressen är http://olivertwistor.libsyn.com/index.php?post_id=163199.

Nu skall jag fortsätta plugga innan assistenten AB kommer för att hjälpa mig med middagen. Jag skall göra morotssoppa, det är lätt och dessutom väldigt gott. AB är assistenten som ska sluta efter nyår. Igår middag tog hon med sin son (hon hade inte fått tag i barnvakt), det var roligt. Det är roligt med barn, men ack så tröttsamt. ;)

Ja just det, en sak till vill jag berätta. Jag har registrerat mig på Spray Date idag. Jag läste en jämförelse av dejtingsajter i en av IDG:s datortidningar och där fick Spray Date bäst betyg. Jag får se om någon vill kika in på min profilsida. Spännande!

Inga kommentarer: