2006-12-05

ADSL-strul

Fy, Telia!

Jag sitter sedan 29 oktober utan ADSL. Anledningen är att jag i augusti sade upp mitt ADSL-abonnemang hos Bahnhof. Efter tre månaders uppsägningstid ringde jag Telia för att teckna ett abonnemang hos dem. Men det gick inte för sig. Det skulle ta tio dagar att byta från Bahnhof och Telia. Jag ringde faktiskt till Telia redan samma dag som jag sade upp mitt abonnemang hos Bahnhof, alltså i juli. De sa att det tyvärr inte gick att beställa ADSL hos Telia innan Bahnhof hade stängt min tjänst. Konstigt...

De tio dagarna som beställningen tar har inte börjat än, eftersom det är något fel. Jag har ännu inte förstått vad felet är. Det är tydligen en avslutningsorder, eller vad det heter, som Bahnhof skall uppdra åt Teracom att lägga, och den ordern skall Teracom skicka till Skanova som i sin tur skall meddela Telia att "linjen är ledig", som han på Telia kundjänst sa till mig.

Jag räknar dagarna... nu är det sjätte dagen efter att det jag ringde till Telia. Dåligt! Jag kommer att skriva mer om det här, om hur det går.

Inga kommentarer: