2006-12-07

I ingenmansland

Jag känner mig som att jag befinner mig i ett ingenmansland, i en flygplatsterminal, mellan utcheckning och incheckning. Plötsligt kom insikten över mig. Insikten av att jag inte kan gå framåt, men jag kan heller inte återvända därifrån jag kom.

Jag talar om min situation med (eller snarare utan) ADSL. Ringde idag igen till både Telia och Bahnhof. Vad är det som pågår, egentligen? Nu har det gått nio dagar sedan mitt abonnemang hos Bahnhof gick ut och åtta dagar sedan jag ringde Telia för att beställa bredband från dem. Om det hela hade skötts som det skall skulle jag få Telia ADSL i övermorgon (eller på måndag). Dåligt! Usch och fy! Huvvaligen!

Jag pratade med min kusin för en stund sedan. Han berättade att han hade fått till ett nätverksproblem som jag och pappa höll på att hjälpa honom med när vi var i Skåne, men tyvärr inte lyckades med. Kul, Martin! I alla fall en glad nyhet... :)

Inga kommentarer: