2006-12-06

Kommit igång igen

Nu har jag äntligen kommit igång med pluggandet igen! Jag har börjat om med kursen Mikrodatorteknik. Skall precis börja med första laborationen. Jag kopplade upp mig (ja, just det, fortfarande inget ADSL...) för att kolla om jag fått mejl från läraren, men det hade jag inte. Då blev jag sugen på att skriva ett blogginlägg.

Mikrodatorteknik är en kurs i s k assemblerprogrammering. Vi övar på ett kretskort, att programmera åtta stycken lysdioder samt åtta stycken strömbrytare och dess beteende. Väldigt intressant men svårt. I alla fall tyckte jag det i våras, när kursen gavs. Men nu verkar det som att det faller mer på plats. Jag vet inte vad som hänt, men jag klagar inte... :)

Jag får se hur länge den här "vågen" håller i sig. Jag har mycket att tänka på nu. En av mina assistenter skall sluta efter nyår. Det känns verkligen tråkigt. Men jag förstår varför. Hennes livssituation just nu går inte att passa in perfekt i att jobba hos mig. Hon har en liten son också. Så jag förstår henne. Likväl är det tråkigt. Hon är duktig som assistent, tycker jag.

Samtidigt måste jag ta tag i det här med byte av assistanssamordnare. Jag har kommunen nu, men vill byta till ett privat företag. Kommunen har ju en uppsägningstid på tre månader, och jag vill ha bytet fixat innan jag flyttar till Östersund. Och inte nog med det! 1 januari 2007 träder en ny arbetstidslag i kraft. Bland annat säger den att en arbetare skall ha minst 11 timmars dygnsvila, vilket kommer göra att mitt schema måste ändras. Inte mycket alls, men ändå.

Jaja, nu måste jag plugga. Vi ses!

Inga kommentarer: