2007-07-09

Ska snart lägga mig

Jag ska snart lägga mig och läsa min bok, men först vill jag berätta om vad som hänt idag.

Äntligen är Windows installerat på min andra dator. Håller på att installera säkerhetsuppdateringar nu. Imorgon ska jag påbörja förberedelserna till att installera Gentoo Linux. Jag hoppas att allt kommer att fungera någorlunda smärtfritt.

Tidigare ikväll såg jag 24 på TV4. Ojoj, vad spännande! Längtar redan till nästa avsnitt. I eftermiddags har jag städat ur två av mina överfulla pärmar. Jag har kastat bort en massa betalda fakturor som är helt onödigt att spara på. Jag har kommit på (med hjälp av min påhittiga assistent (se tidigare inlägg)) hur jag ska göra med min blogg och podcast. Jag ska pröva det ett tag, i alla fall. Jag har tänkt att göra en helomvändning. Just nu använder jag bloggen till att skriva korta inlägg om vad jag gör och hur jag mår. Podcasten har jag använt för att "publicera artiklar", så att säga. Jag ska byta så att podcasten blir mer spontan och ska vara som den här bloggen är nu. Kanske spela lite musik, göra videocast ibland osv. Bloggen ska bli lite mer som podcasten är nu, med analyserande "artiklar". Vad tror du? När jag kommit igång med bytet lägger jag upp en snabbfråga till höger om vad du tycker.

Inga kommentarer: