2007-07-06

Lättad

Min assistent och jag har pratat om alla papper som bara läggs på hög och högen blir bara större och större. För mig är det ett stort problem. Jag blir bara mer och mer stressad av att se alla papper och att inte veta vad jag ska spara och i så fall i vilken pärm. Hon beskrev hur hon gör med t ex räkningar. Jag sparar alla fakturor, vilket jag nu kommit på är helt onödigt. Dels bevisar ju inte en faktura att jag betalat den, dels har jag ju kvittot på Internetbanken i 18 månader. Om inte företaget i fråga kommenterar en faktura på 18 månader är det nog ganska lugnt. Så fort jag har betalat en räkning ska jag i fortsättningen bara slänga den. Egentligen det enda man behöver spara (i pappersväg) är deklarationer, årsrapporter, garantibevis, kontrakt osv. På måndag ska jag börja med det nya systemet. Min assistent ska hjälpa mig. Ska bli skönt att bli av med en massa onödigt.

Inga kommentarer: