2006-11-08

Till The Badlands för Elemental Earth

Jag har inte haft tid att skriva om mitt World of Warcraft-spelande på ett tag, eftersom jag har omstrukturerat bloggarna.

Udria har varit på äventyr. På ett litet för tufft äventyr, i The Badlands. För att vara någorlunda trygg där krävs nog att man är åtminstone level 37-38. Udria var level 33.

Anledningen att jag färdades till The Badlands över huvud taget var att jag ville få tag i fem stycken s k Elemental Earth, en beståndsdel i en väst som jag nyss hade lärt mig att sy. Visserligen kunde jag köpa sådana från auktionshuset i Stormwind, men tio Elemental Earth skulle kosta åtta guldmynt, eller vad det var. Mycket var det, i alla fall. Det kändes inte något vidare bra, så jag gav mig ut i vildmarken för att få tag i fem stycken Elemental Earth.

Lättare sagt än gjort, skulle det visa sig. Trots att jag hade med min vän Ankiza som hjälp fick jag inte tag i en enda Elemental Earth. Troligtvis är det en väldigt låg s k drop rate på dem. Vi hann nämligen inte döda så många fiender tills jag var tvungen att sluta eftersom jag skulle laga middag. Efter middagen gav jag upp och köpte tio Elemental Earth från auktionshuset.

Inga kommentarer: