2006-09-02

Datakommunikation: Veckosummering 1

En vecka av studier har gått. Jag är väldigt, väldigt nöjd med den. Du som har studerat eller studerar nu vet att ibland går plugget extremt bra och allt går som smort. Men så helt plötsligt kan allt kännas som om man tvärnitar en bil - STOPP! Allt känns tungt och ingenting fungerar. Jag är i en sådan fas just nu i de två restkurser jag har.

Vad har jag gjort i veckan? Jag har läst om protokoll, protokollstackar och nätverksmodeller. Spännande grejer. Längtar till nästa studievecka.

Här kommer lite statistik, vilket visar att jag är lite, lite före i kursen på 50 procents fart.

Förväntad tid (totalt): 21 h (6 days * 3,5 h)
Verklig tid (totalt): 16,25 h

Förväntat resultat (totalt): Sex avsnitt
Verkligt resultat: Sju avsnitt

Förväntad tid (totalt)/Förväntat resultat (totalt): 3,5 h/avsnitt
Verklig tid (totalt)/Verkligt resultat (totalt): 2,32 h/avsnitt

Inga kommentarer: