2007-01-15

Öronvärk, sjuk assistent, kompis hemma

Inatt hade jag öronvärk. Det var verkligen länge sen jag hade det. Jag har faktiskt aldrig haft det som vuxen förut. Det gjorde så ont så jag var tvungen att ta en Alvedon-brustablett för att somna. Jag vaknade också runt kl 4 och var tvungen att ta en tablett till. Det är fascinerande hur en liten tablett kan ta bort en så intensiv smärta. Följ länken för en intressant läsning om acetylsalicylsyra (jag älskar det ordet). Nu har jag inte öronvärk längre, men det är fortfarande lock för örat och jag har en hörselförsämring på det örat. Hoppas det släpper snart eftersom det känns så mysko med att höra på ett öra. Nåja, det blir nog bra med det.

CB, assistenten som skulle vara här idag, är fortfarande sjuk. Hon är mer illa däran än mig. Vi skulle höras av på onsdag och se om hon är frisk då, eftersom hon jobbar torsdag eftermiddag nästa gång. Min andra assistent jobbar tisdag, onsdag och halva torsdagen.

Nu är HD, min skånska vän, hemma igen från sin två veckor långa vistelse i Libanon. Skönt att hon är hemma oskadd, det är ju inte världens lugnaste läge i Libanon just nu.

Inga kommentarer: