2006-10-19

Blackfathom Deeps


Det var länge sedan jag skrev, vilket jag ber om ursäkt för. Och nu de kommande dagarna kommer det att komma många inlägg på rad, eftersom jag har en massa saker att berätta. Jag har spelat mer WoW än jag skrivit om det.

Hur som helst, först och främst vill jag berätta om Blackfathom Deeps, en instans på gränsen mellan Ashenvale och Darkshore. Egentligen ligger det i Ashenvale, men eftersom det känns närmare att springa dit från Auberdine än från Astranaar känns det som att det tillhör Darkshore. Blackfathom Deeps passar karaktärer som är från level 24 till level 32.

Blackfathom Deeps var ursprungligen ett tempel tillägnat nattalvernas mångudinna Elune. Nu har det dock sjunkit ned i vattnet och diverse onda varelser har tagit sin tillflykt dit. Enligt legenden finns även en fruktansvärd best, Aku'mai, längst ner i templet.

Udrias första färd ned i Blackfathom Deeps djup gjorde hon när hon var level 28, alltså precis i mitten av de rekommenderade gränserna. Det fungerade ganska bra. Vi i gruppen dog några gånger, precis som man skall göra första gångerna som man spelar en instans. Gruppen bestod av en präst, en magiker, två jägare med sina respektive pets samt en rogue.

En sak som jag fascinerades över var de häftiga miljöerna. Att vi var tvugna att simma under saker för att komma till nästa rum osv. Häftigt! Bra loot var det också.

Inga kommentarer: