2005-11-07

Dessa förbenade förpackningar

Idag fick jag hem digitalkameran jag beställde för ett tag sedan. Den var verkligen efterlängtad. Den är på laddning (skall laddas i sex timmar) och det kliar enormt i fingrarna just nu, kan jag lova. Jag får vänta ytterligare en timme innan batterierna är färdigladdade.

Men att få ut kamera med kringutrustning ur postpaketet var inte det lättaste. Som tur hade jag hjälp av min assistent. Även hon hade problem att öppna allt. Det var förpackningar runt allting, i princip. Jag skulle omöjligt ha kunnat få upp allt själv.

Jag efterlyser ett företag som gör riktigt smarta förpackningar. Förpackningar som rörelsehindrade, reumatiker, äldre och alla andra som inte klarar av alla dagens plastförpackningar, klarar av att öppna själv. Kan det vara så fruktansvärt svårt? Jag förstår inte.

Har du några tips på bra förpackningar eller hur man kan göra för att bemästra förpackningarna, så kommentera detta inlägg eller skriv e-post till mig på oliver_twistor@hotmail.com.

Inga kommentarer: